miercuri, 28 mai 2008

Pentru tine jalnica facultate!

Acest post este dedicat jalnicei mele facultati...
1 octombrie 2007- Eram atat de entuziasmata ca am intrat la facultatea asta, tinand cont de cat de greu se intra de obicei aici. Asteptam cu nerabdare sa incep sa invat despre lucrurile care ma pasionau.
28 mai 2008- Dezamagirea mea creste pe zi ce trece si in fiecare clipa mi se demonstreaza cu orice pret cat de jalnica este facultatea.
Plecand de la sictirul secretarelor, apoi lipsa de organizare-noi nici pana acum doua zile nu stiam datele exacte ale examenelor, ce sa mai spun de bibliografii, vise!- si nu in ultimul rand modul de notare al profesorilor. Nu toti profesorii au probleme de genul asta. Nu as vrea sa generalizez insa dezamagirea e atat de mare incat tind sa-i consider pe toti la fel.
Eu nu am mai auzit la nici o facultate sa se dea notele finale la seminar cu o zi inaintea examenului de an si mai ales sa nu fie motivate fiecare in parte. Mie nu mi s-a spus ce am gresit..Vreau sa stiu de ce am avut o nota atat de mica cand am adus toate temele la termen si am avut prezente la seminar. Si mai ales cum de colegi de-ai mei care au adus toate temele la sfarsit au ajuns sa aibe note mai mari decat mine...? Sunt lucruri pe care nu reusesc sa le inteleg si cred ca nu le voi putea inteleg niciodata.
Insa in naivitatea mea am intrebat "Ce s-a intamplat cu nota mea?" (am crezut ca profesorul nu a primit toate temele mele). Raspunsul a venit promt: "Ai toate temele.Asta e nota ta!Bafta!"... Nici acum nu stiu ce am gresit... Si partea proasta e ca nici nu voi afla vreodata. Si se spune ca la scoala mergi ca sa inveti! Sa inveti ce?
Ni se promitea la inceput marea cu sarea si se bateau in piept ca sunt cea mai buna facultate de profil! Buni la ce? Parerea unanima a colegilor mei este ca, ce invatam in facultate nu ne ajuta nici in proportie de 20% la locul de munca. Sau te pomenesti ca la interviu incepem sa-i povestim angajatorului despre marele Bertrand...?
Acum am trecut de primul examen, mai raman 3.Ce este de facut?Cum ma pot feri de situatii de acest gen? Sunt constienta ca ma voi lovi de nedreptati si mai mari insa acum asta e problema mea...Stiu foarte bine ca nu sunt o studenta sclipitoare si sincer nici nu mi-as dori sa fiu insa cred ca fiecare dintre studentii din aceasta facultate meritam sanse egale...

7 comentarii:

Illuminatus spunea...

Cam asta pot sa zic si eu...
Numai ca daca as fi scris asa ceva, as fi mentionat si unde invat :P.
Anw, bafta la examene!

Alina A spunea...

Stai linistita ca peste tot e asa. Eu am inceput sesiunea ieri si nici pana in momentul asta nu am primit notele de la toate semnariile. Si tot cum ziceai tu cu bibliografiile, am aflat cu 2 zile inainte de examen ca avem de invat aproape 400 de pagini. Primul examen a fost o bataie de joc totala. Timp putin, proful nu a tacut deloc din gura, o colega a fost data afara pentru ca a avut nerusinarea sa intrebe ceva pe prof -__-;;;

Anonim spunea...
Acest comentariu a fost eliminat de administratorul blogului.
Lorena spunea...

bine macar ca stii nota de la seminar si stii la ce sa te astepti.
eu am dat examen ieri la cea mai mirifica si miropolanta materie ever: ECONOMIE EUROPEANA!!!!!!!!! si dupa examen am intrebat-o pe seminarista (nume predestinat - Putzinelu!!!) daca am putea sa aflam CUMVA notele la seminaru ei.. si ne-a zis ca atunci cand se vor afisa alea de la examen vom sti.. dar oricum sunt mici..
so.. suck it up!
si nu veniti la ASE!

Anonim spunea...

nice...da la ce facultate esti? ca am uitat,sau nici nu cred ca ne-ai spus in elvetzia.
app,succes la examene...(ce bine e sa fi in clasa a 7-a.am scapat de ce era mai greu.acum,VACANTZA,nene!!!!)

Anonim spunea...

Ok, e drept ca FJSC ( uite, am spus eu despre ce facultate este vorba) este semenea unei don`soare finute, cochete, dar care isi strica imeginea in momentul in care deschide gura.
Da, sunt frustrata. Persoane care habar nu au limba romana au intrat la aceasta facultate si probabil vor fi pe locurile bugetare in anul II. Sa mai zic de profi, care au facut atatea studii prin strainatate, incat au uitat limba romana?
Anul trecut, pe vremea asta, studentii imi spuneau sa nu dau aici, c-o sa ma dau cu capul de pereti. Eh, ma gandeam ca se dau si ei mari. Acum am ajuns la vorba lor... Ah, nu acum, ci la sfarsitul primului semestru, cand mi-am pierdut orice interes pentru facultatea asta. Ok, comunicarea lipseste cu desavarsire. Dar nu ai cu cine. Si nu ma refer doar la profi...
Si, ca sa echilibrez balanta, nu e atat de rau daca dai peste oameni ( oameni, si atat). Mie mi-a oferit facultatea si sanse pe care nu le-as fi avut in alta parte: colaboare cu un cotidian national, o bursa destul de mare pentru o biata studenta.
Hai, sa nu fim rai, secretare sictirite sunt peste tot, comunicarea intre cadrele didactice si studenti nu este excelenta la nici o facultate, nedrepatile sunt la fiecare pas...
"Hai cu noi, vino la FJSC!" - nu suntem ipocriti?

Anonim spunea...

Mda, știu cum e.Și la mine în grupă(8) ne aflăm notele în sesiune(dacă și atunci) și nici nu mai avem ocazia să zicem "De ce sunt așa mici?".Semestrul ăsta ni s-a promis minim 7 dacă venim la seminar(asta fără luxul de la avea și temele date).Vrăjeală fără frontiere!Notele au fost execrabile.Am avut 6, chiar dacă am fost la toate seminariile și am dat și temele(care au avut OK-ul profului) la timp.Aceeași notă au avut-o și alte colege pe care abia le mai rețin eu, dărămite proful.Până la urmă, ne-a mărit notele cu un punct și ne-a zis că așa va fi în redacție.Ok, în redacție, nu undeva unde te lupți pentru un amărât de loc de la buget pe care l-ai putea avea, dacă ar exista transparență.Fără să atac pe cineva anume, pițipoancele sunt favorizate, că doar vom avea nevoie de prezentatoare "bune" la sport,nu?